torstai 3. heinäkuuta 2014

Viimisten viikkojen kuulumisia

Holaa!

Nyt alkaa tosiaan loppu lähenemään ja mun vaihtovuosi päättymässä. On se vaan niin outoa ees sanoa että "ens viikolla oon jo Suomessa", ei sitä ajatusta mitenkään vaan saa päähän tai ainakaan pysymään siellä. Kovin oltiin suunniteltu mitä tehään täällä mikäkin viikonloppu ja päivä, nyt vaan pitää todeta että tä viikonloppu on mun viiminen. Sen takia jokaselle päivälle on monia kokoontumisia, illallisia, läksiäisiä tai ulosmenoa! Tykkään todellakin tälläsestä rytmistä kun koko ajan tekemistä, tosin mun matkalaukku tilanne ja pakkaaminen näyttää huonolta. Siellä ne lojuu vielä lattialla ja odottaa pakkaajaa, mä en vaan millään haluaisi lähteä.

Tässä nyt tulee jotakin kuvia mun viikkojen varrelta millon mistäkin, en oo vaan kerennyt saamaan niitä mitenkään järjestykseen :D
Mami oli mun nimipäiväksi lähettäny ylläripaketin, ja vannoin että säästelen noita loppuviikoille. Noh, mut tuntien eihän noi kauaa ollu tossa kun kaikki oli syöty haha. On se vaan niin outoa miten äiti voi muistaa kaikki nimipäivät sun muuta!
Koulussa on tapana jos on syntymäpäivät niin tuoda kakku koko luokalle ja sitten syödä tunnilla, huom valitaan aina se tunti jonka oppiaine ei kiinnosta :D Tällä kertaa myös tehtiin kakku opettajalle sen syntymäpäiväksi, hauskinta oli se että kukaan ei edes pidä tästä opettajasta, tehtiin vaan sen takia jotta hän ei olisi antanut huonoja arvosanoja kokeista, ei onnistunut :D
Kuvaa meidän luokasta ja jotain paperisotaa tässä meneillään, älkää kysykö. Musta oikeesti tuntuu välillä että oon ala-asteella tai siis kun vertaa lukiota ja tätä meininkiä niin on se erilaista. Ja koulu muutenkin eroaa tosi paljon suomalaisesta koulusta. Täällä ihmetellään sitä, että suomessa kokeen aikana täytyy olla hiljaa, ihan mahdottomuus mun luokassa ainakin täällä :D
Voitte vaan kuvitella siellä Suomessa miten paljon täällä on Argentiina tavaraa myynnissä, kaduilla ja kaupat täynnä. Oon mäkin sortunut pari kertaa ostamaan jotain kannustus juttuja, ne vaan on tosi halpoja. Mainittakoon vielä tämä Argentiina-Brasilia suhde jalkapallossa on tismalleen sama kuin Suomi-Ruotsi jääkiekossa :D 


Host isä on vaan niin loistava kokkaaja ja muutenkin opettanut mua tekemään vaikka mitä täällä! Kokkailtiin empanadoja yks ilta joku 60 kappaletta :D Ne on ihan mun lemppareita ja mä söisin niitä ihan joka päivä, tai niinhän mä söinkin! Oon innostunu tosi paljon nykyään ruuanlaitosta vapaa-ajalla ja sen kyllä huomaa kun pikkuveli manitsi just että koko ajan kokkailen siskon kanssa haha


Meiän talon takana on jalkapallo stadioni, tosin se on aivan täynnä ihmisiä melkein joka sunnuntai kun on jokin tärkeä peli. Eroaa hiukan suomalaisesta jalkapallo pelistä. Kuva siis sen jälkeen kun oma suosikki joukkue voitti, kaikki rynni kentälle heittelemään papereita, riehumaan, hyppimään, ampumaan raketteja ilta kymmeneen asti ja kaduilla mentiin autojen kanssa liput heiluen ikkunoista. Jalkapallo kulttuuri on täällä todella iso asia :D
Kaverin hyvästelyjä, tosi moni on jo lähtenyt matkalle Espanjaan, Ranskaan tai muuten vaan ulkomaille, joten en nää heitä enää kun vasta ens vuoden puolella jos ja kun palaan tänne!
Argentiinan peliä katsomassa kotona kavereiden ja perheen kanssa. Tossa tyypillinen "picada" eli siis kaikenlaista ruokaa laitettu pöytään niinkuin pikkunaposteltavaa. Itse kannustin tota peliä, ja kaikkia muitakin, Messin paidassa. Lopulta kun Argentiina teki maalin, niin host äiti jopa liikuttui moni muu mukaan lukien. On se jalkapallo vaan niin iso asia täällä, kaikki kokoontuu pelipäivinä yhteen ja kannustamaan Argentiinaa voittoon! Mäkin puhunun jo Argentiinasta "meidän maa", oon vaan niin tottunut olemaan argentiinalainen :D

 Sushi-ilta kavereiden kanssa, tosin ei oo ihan tyypillistä argentiinalaista ruokaa, päinvastoin. Harva edes tykkää sushista täällä, tosin se on mun ja mun kamujen lempparia ja luultavasti tilataan täksi viikonlopuksi uudestaan. Ton jälkeen syötiin tyttöjen kanssa jätskiä, dulce de leche on se lemppari jota haluisin kuljettaa mun matkalukussa monta kiloa Suomeen!
 Loppuun ihania Puerto Madrynin kuvia, päivältä, illalta ja aamusta! Tuun niin kaipaamaan tätä paikkaa, jotenkin tää elämä ja maisemat on ihan erilaista kuin Suomessa.



Besos <3

2 kommenttia:

  1. haha taallaki kaikki paikat ihan taynna kaikkee brassikamaa! Joka kadun kulmasta voit ostaa lippuja ja paitoja ja kaikissa autoissa liehuu brasilian liput

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ihan sama :D ja sit ku argentiina tai siellä brasilia voittaa pelin ni huhhu sitä mellakkaa haha

      Poista