maanantai 7. heinäkuuta 2014

GOODBYE ARGENTINA

Tässä sitä nyt ollaan, alle 24 tunnin päästä lähtemässä Argentiinasta. Saavuttiin Buenos Airesiin siskon kanssa viideltä, koko lentomatka meni itkien ja oli aivan kamalaa hyvästellä mun hostit, kun mä vaan ajattelenkin tota hetkeä, kyyneeleet valuu silmistä väkisinkin. Otettiin meidän viiminen kuva yhdessä, ja oon enemmän kun kiitollinen että saavuin just tähän perheeseen. Alussa sopeutuminen vaikeeta ja lopussa palaaminen on paljon vaikeampaa. Los re quiero <3

Lento lähtee huomenna viideltä joten tässä koitan vielä saada viimisiä kamoja matkalaukkuun. On vaan niin mahdotonta ajatella miten nopeasti koko vuosi onkaan mennyt, kiitos kaikille siellä Suomessa jotka on ollu mun tukena koko tän vuoden aikana ja muutenkin. Kiitos myös mun blogin lukijoille ylipäätäänsä! En luultavasti tuu jatkamaan blogia enää Suomessa, mutta toivottavasti tästä blogista on ollu apua joillekin siellä vaihtoon lähtemistä miettivälle. Itse suosittelen enemmän kuin paljon että lähtekää sinne maailmalle etsimään itseänne, kokemaan ja näkemään jotain uutta! Elämä yllättää teidät aivan varmasti. 

Mun paluusta tulee olemaan tosi vaikea, mä tiedän sen jo nyt, täytyy vaan pysyä positiivisena ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Suomessa kun luin vaihtariblogeja ihmettelin että miten on mahollista että on noin sekavia tunteita tai ylipäätäänsä ei haluis lähteä. No nyt mä tunnen noi kaikki samat tunteet ja koko pää lyö tyhjää. Oon niin onnellinen samalla, miten mulla onkaan voinut käydä näin hyvä tuuri, ja saanut tän tilaisuuden päästä vaihto-oppilaaksi! Kaikki se vuoden aikana koetut ylä-ja alamäet on tän kaiken arvosta, vuoteen mahtuu monia asioita ja tää vuosi oli todellakin yks mun parhaista, en ikinä tuu unohtamaan kaikkea mitä oon kokenut täällä, ja tää paikka tulee aina olemaan mun toinen kotini <3
 Seuraavana kohteena SUOMI!! 

Ya llegó el día y mañana tengo que dejar mi esta vida atrás y volver a Finlandia, mi año acá fue re lindo de todas maneras, aprendí como es vivir un año afuera de tu propio país, y les digo que no es díficil. Es posible tener dos hogares en tu vida, y si es posible conocer gente que sentís que has conocido desde hace mucho tiempo y en realidad se conocen hace 10 meses. Aprendí un nuevo idioma, aprendí como es festejar con la camiseta de Messi cuando Argentina mete un gol en los últimos minutos y despues ver toda la gente tan emocionada, eso es lo que me gusta. La gente tan abierta y siempre ayudando, dando besos y te abrazan. Mi vida definitivamente cambió durante mi año acá y voy a volver a Finlandia, como una persona argentinizada, diciendo" boludo" o algunos insultos cuando algo no me sale bien. Estoy más que contenta que pude vivir mi intercambio en este país, en esta ciudad y la escuela y en esta familia! 

Quiero decir gracias a todos quienes hicieron mi intercambio tan maravilloso, fue un placer conocer a Argentina  y como es la vida en este lado del mundo. Voy a volver a Finlandia con mi cabeza llena de pensamientos y recuerdos. En realidad no quiero volver, pero hay que enfrentar la realidad que todo se termina. Los voy a extrañar mucho, especialmente a mi familia anfitriona, algún día voy a volver, pero ahora es mi turno decirles adiós !

Besos <3


1 kommentti:

  1. Hei! Opiskelen Oulun yliopistossa ja tutkin gradussani, kuinka persoonallisuus vaikuttaa kykyyn sopeutua vieraaseen maahan Latinalaisen Amerikan kontekstissa. Olen etsimässä tutkimukseeni henkilöitä, jotka ovat olleet vaihdossa tai vapaaehtoistyössä kyseisellä alueella lähivuosina. Huomasin blogistasi, että sinä olet ollut ja olisinkin erittäin kiitollinen, jos voisit auttaa minua tutkimuksessani!

    Osallistuminen on helppoa, tehtävänä on ainoastaan täyttää netissä oleva kysely sekä siihen sisältyvä persoonallisuustesti. Kyseinen persoonallisuustesti on laadukas ja saat siitä kattavat tulokset heti myös itsellesi! Testi on yhdysvaltalaisen psykologin suunnittelema ja näin ollen englanniksi, joten kohtalainen englanninkielen taito vaaditaan testin onnistumiseksi. Muut tutkimuksen osa-alueet ovat kuitenkin suomeksi.

    Osallistuneiden kesken arvon 100€ lahjakortin joko Finnairille tai Norwegianille, voittajan toiveen mukaisesti. Ilmoitathan piakkoin, mikäli haluat osallistua tutkimukseeni! Terkuin Minne (minne.merikukka@gmail.com)

    VastaaPoista