torstai 31. lokakuuta 2013

Semana antes del viaje

Nyt on takana monta kivaa päivää ja huomenna viiminen päivä koulussa kahteen viikkoon, sillä lähden sinne matkalle! Huomenna luvassa mun pikkuveljen kaveri synttärit, ja mun Suomen puhe G-20 kokouksessa. Mun siis piti vaan kääntää yks espanjankielinen puhe suomen kielelle ja luen sen sitten huomenna kaikkien tärkeiden ihmisten edessä, ja pukeutumistyylikin tulee olla virallinen. Saman tekstin lukee pari mun luokkalaista Italiaksi, Saksaksi, Suomeksi, Englanniksi ja Espanjaksi, jotta päästään tähän kansainvälisyys teemaan.
Pikkuveljen synttärit keskiviikkona, ja hän sai valita lounaan, yllätys yllätys empanadoja! Ja jälkiruuaksi suklaakakkua!

Tän viikon aikana tosin on ollu hyvin huonot kelit, vettä on satanu tavallista enemmän vaikka tän patagonian pitäis olla sellasta aluetta, jossa ei sada pahemmin, mutta tuulee sitäkin enemmän! Kadut oli täynnä vettä ja mä epätoivosesti mun converseilla hyppisin niissä vesilammikoissa :D Toivottavasti se aurinko pian tulisi!
Kävin yhtenä päivänä myös mun siskon englannin tunnilla ja aloin heti puhumaan espanjaa tälle opettajalle, koska aina kun tapaan uuden ihmisen niin puhun espanjaa, ja nyt tämä opettaja olikin kokonaan Kanadalainen, tuli pieni blackout kun tajusikin että hetkonen mitäs kieltä sitä nyt puhutaan :D Ja toinen asia, että tämä Puerto Madryn on hyvä turisti kohde, ja koska tänne pääsee laivalle niin ensimmäisiä turisteja on tultu jo nähtyä! Mä en tietenkään käyttänyt tilaisuuttani hukkaan vaan menin heti puhumaan ekoille turisteille että mistä he on tulleet, mm. Uudesta-Seelannista oli jokunen. Ennen en todellakaan ois kehdannu mennä puhumaan tuntemattomille ihan pokkana ja kysymään kaikennäköstä, mutta kai se vaihtovuosi vähän kasvattaa ja tuo sitä rohkeutta jota elämässä tarvitaan!

Oon ihan rakastunu näihin katukoiriin, joita on ihan liikaa täällä! Ihan sama missä kuljet niin aina näät koiria kävelemässä, tappelemassa tai nukkumassa kaduilla, ja ne on tosi kilttejä eikä kyllä ainakaan vielä oo tehny yhtään mitään! Mä sitten aina silitän kaikkia koiria, nyt jälkeenpäin vähän pelottaa että mitäköhän kirppuja niilläkin mahtaa olla :D Mutta tää kuvassa oleva yksilö on kyllä ihan älyttömän sulonen, teki mieli ottaa se kotiin tonne takapihalle, ehkä vielä joku päivä...
Oltiin siskon kanssa etsimässä uusia bikinejä, ja  jokainen kauppa on täynnä tollasia alaosia ja vielä kun jokaikinen käyttää tollasia rannalle mentäessä, jos siis satut menenmään vähänkin leveämmällä alaosalla niin katseita tulee. Sama kun Suomessa pidetään outona jos tollasilla menee rannalle ja täällä taas toisinpäin. Mä kyllä vannoin, ja vannon vieläkin että en tollasia päälleni pue, mutta saa nähdä meenkö mä massaan ja ostan, epäilen vahavsti xD
Keskiviikkona käytiin museossa, kun mun host äidin kaveri omistaa sen ja siellä  on hänen tekemiään maalauksia, ja kaikki on tehty viinillä! Oli aika hienoja mitä kaikkea mielikuvitus saa aikaan, itse en meinaan oo kauheen kuvapainotteinen :D Jälkeenpäin pikkuveli kysys että kuinkakohan kallista viiniä mahtaa noihin olla käytetty hmm..





Tänään tulin kampaajalta, joka on kuulemma koko Puerto Madrynin paras, ja se kyllä oli tosi hyvä! Hiusten leikkaus, pesu ja kuivaus makso noin 120 pesoa eli noin 20 euroa, mun mielestä ei paha hinta ja halvempiakin paikkoja löytyy täältä! Yks syy miksi tää taisi olla paras koko Madrynista oli nämä kaksi hyvännäköistä kampaajaa, haha, siellä tulee käytyä varmaan vähän useamminkin ;)
Kerroin äitille tästä hyvännäköisestä hiustenleikkaajasta, vastaus oli vähän erilainen kun odotin :D



Besos <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti